یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

از تکذیب شفاهی تا تایید عملی

تیک نیوز

دوشنبه ۱۱ دی ۱۲۷۸ - ۰۰:۰۰:۰۰


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به واسطه وظیفه مهم و سرنوشت‌ساز تنظیم بازار خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات باید از جهات متعددی پاسخگوی مسایل طیف گسترده ای، از دولتی ها گرفته تا خصوصی ها باشد. به دلیل همین وظایف نیز این سازمان با فشارهای بیرونی مواجه بوده و هست، اما موضوع این نوشتار به مشکلی درون سازمانی و بدون دخالت عناصر بیرون از رگولاتوری باز می‌گردد.<BR>

علی شمیرانی
***
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به واسطه وظیفه مهم و سرنوشت‌ساز تنظیم بازار خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات باید از جهات متعددی پاسخگوی مسایل طیف گسترده ای، از دولتی ها گرفته تا خصوصی ها باشد. به دلیل همین وظایف نیز این سازمان با فشارهای بیرونی مواجه بوده و هست، اما موضوع این نوشتار به مشکلی درون سازمانی و بدون دخالت عناصر بیرون از رگولاتوری باز می‌گردد.
چندی پیش معاون رگولاتوری در گفت و گو با فناوران و بعدها با یک خبرگزاری صراحتا اعلام کرد: "هیچ کدام از اپراتورهای تلفن همراه دارای سقف تعداد مشترک نیستند و با توجه به رقابتی بودن بازار، مشخص کردن سقف برای واگذاری سیم‌کارت در عمل برداشته شده است." چندی بعد همین مقام در موضعی کاملا متفاوت، برداشته شدن سقف برای واگذاری سیم‌کارت اپراتورهای تلفن همراه را تکذیب کرده و گفته: "در پروانه تمام اپراتورها برای تعداد مشترکان سقف تعیین شده است."
اینکه تبیین شفاف یک موضوع علی القاعده نمی‌تواند به برداشت اشتباه یک رسانه نسبت داده شود و اینکه چرا و چگونه مقام مسوول در این حوزه باید سخنان خود را اصلاح اساسی(تکذیب) کند، بماند برای بعد. اما آنچه محل پرسش باقی می‌ماند، این است که اگر فرض را بر اظهارات اصلاح شده معاون رگولاتوری بگذاریم، روز گذشته نیز وی در گفت و گویی به تعداد مشترکان فعال یکی از اپراتورها اشاره کرده که به مراتب بیشتر از سقف مجاز واگذاری های این اپراتور تلقی می شود. اگر خبر مذکور نیز اصلاح اساسی! نشود، در واقع معاون رگولاتوری، خود آمار واگذاری های بالاتر از سقف اپراتور مذکور را ارایه کرده است. به این ترتیب اگرچه شفاها نداشتن سقف واگذاری اپراتورها تکذیب شده، لیکن عملا برداشته شدن سقف واگذاری اپراتورها تایید شده است!
و اگر سقف واگذاری اپراتورها بر اساس تکذیبیه معاون سازمان تنظیم مقررات پابرجا باشد، بر اساس اظهارات همان معاون سازمان تنظیم مقررات در خصوص آمار واگذاری یکی از اپراتورها، بایستی جلوی واگذاری اپراتور مربوطه گرفته می‌شد که چنین نشده است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو